1. Strategia educationala
1.1. Oferta academica
- Extinderea si adaptarea ofertei educationale la cerintele societatii
- Dezvoltarea si majorarea ponderii invatamintului de masterat
1.2. Recrutarea de noi studenti
- Se impune corelarea numarului de studenti cu cererea sociala dar
si cu posibilitatile facultatii fara sa se faca rabat de la
calitatea procesului de invatamant
- Imbunatatirea procesului de admitere in sensul retinerii celor mai
capabili tineri
- Se va intensifica procesul de atragere a elevilor cei mai buni din
zona prin o mai buna mediatizare a posibilitatilor si a realizarilor
facultatii
1.3. Procesul de invatamint
- Imbunatatirea si corelarea permanenta a programelor de invatamint
si analitice: introducerea de cursuri noi; revizuirea scopurilor,
obiectivelor, tematicilor cursurilor existente; introducerea de
cursuri optionale, facultative, interdisciplinare;
- Prevederea explicita in planurile de invatamint a programelor de
masteratat si doctorat a unor sarcini didactice concrete pentru
studenti;
- Accentuarea laturii de cercetare a invatamintului prin prevederea
in planul de invatamint a unor activitati de cercetare pentru
studenti;
- Imbunatatirea metodelor de predare, evaluare utilizand tehnica de
calcul;
- Stimularea studiului individual al studentilor;
- Introducerea in masura posibilitatilor a evaluarii continue;
- Sprijinirea organizarii de concursuri profesionale studentesti si
cresterea preocuparii pentru obtinerea de rezultate bune.
2. Strategia cercetarii stiintifice
2.1. Cresterea rolului cercetarii stiintifice
- Mutarea centrului de greutate al activitatii personalului academic de
pe activitatea didactica pe activitatea de cercetare stiintifica;
- Crearea unor centre de competenta in cercetare recunoscute national si
international;
- Orientarea intr-o mai mare masura a studiilor masterale si doctorale
spre cercetare;
- Utilizarea in mai mare masura a potentialului doctoranzilor si
masteranzilor in realizarea activitatii de cercetare;
2.2 Sprijinirea activitatii de cercetare
- Sprijinirea inchegarii colectivelor de cercetare: spatii, dotari,
personal academic si de cercetare, doctoranzi, masteranzi;
- Identificarea si popularizarea resurselor de finantare a cercetarii;
- Sprijinirea participarii la competitiile pentru granturi nationale si
internationale;
- Sprijinirea cooperarii cu departamente similare din strainatate;
- Sprijinirea cooperarii cu firme de renume;
- Stabilirea unor parteneriate strategice cu firme interesate in
cooperarea in cercetare cu facultatea.
3.1. Atragerea resurselor financiare
- Atragerea de resurse suplimentare prin activitate didactica;
- Atragerea de resurse suplimentare prin activitate de cercetare;
- Atragerea altor resurse.
3.2. Estimarea anuala a veniturilor si planificarea justificata si
realista a activitatilor la nivel de departament
3.3. Urmarirea stricta a modului de utilizare a fondurilor alocate
4.1. Angajare, promovare
- Recrutare a unui personal inalt calificat;
- Activitate sustinuta si responsabila de promovare.
4.2. Evaluare
- Stabilirea clara a responsabilitatilor personalului departamentului si
urmarirea indeplinirii acestora;
- Evaluarea periodica a activitatii didactice, de cercetare,
administrative si de reprezentare a departamentului.
- Evaluarea periodica a activitatii didactice, de cercetare,
administrative si de reprezentare a departamentului.
4.3 Asigurarea unor nivele de salarizare adecvate si diferentiate,
mai apropiate de cele de pe piata muncii
- Prin organizarea unor activitati de natura academica suplimentare
retribuite mai bine: cursuri, activitati de cercetare, contracte de
cercetare finantate din fonduri internationale;
- Sistem de salarizare diferentiat in functie de performante didactice
si grad de implicare in activitati administrative
4.4 Sprijinirea ridicarii nivelului profesional si promovarii pe
posturi
- Participarea la stagii de documentare in strainatate;
- Cooperari internationale cu departamente similare din strainatate;
- Cooperari internationale cu companii de renume;
- Cresterea personalului didactic titular cu titlul de doctor din
totalul personalului cu norma de baza in departament;
- Cresterea ponderii posturilor didactice ocupate din totalul posturilor
didactice din statele de functii ale departamentului cu precadere la
pozitiile preparator si asistent;
- Asigurarea unor conditii de munca corespunzatoare
5.1. Extinderea si amenajarea spatiilor didactice, de cercetare
- Obtinerea unor spatii noi pentru desfasurarea activitatii didactice si
de cercetare prin investitii sau achizitie din fondurile universitatii
si prin redistribuire;
- Renovarea si reamenajarea spatiilor didactice si de cercetare
existente;
- Utilizarea eficienta a fondurilor de investitii in echipamente pentru
dezvoltarea unei baze materiale didactice si de cercetare performante.
- Elaborarea de proiecte de dezvoltare;
- Stimularea in continuare a stabilirii unor relatii strategice cu firme
de prestigiu din tara sau strainatate interesate in dotarea unor
laboratoare de specialitate;
- Asigurarea de birouri pentru personalul didactic si de cercetare;
- Crearea unor sali de lucru dotate cu calculatoare cu acces permanent
pentru studenti.
5.2. Reparatii curente si intretinere spatiilor didactice, de
cercetare
6.1 Imaginea facultatii
- Promovarea cu mai multa insistenta a cartei de identitate vizuala a
departamentului;
- Actualizarea permanenta a paginii WEB a departamentului;
- Elaborarea anuala de brosuri si prospecte ale departamentului in limba
romana si engleza.
6.2 Participarea activa la societati stiintifice nationale si
internationale
6.3 Stabilirea unor relatii de cooperare cu departamente, facultati
si companii lucrand in domeniu
6.4 Legatura cu comunitatea locala
- Implicarea departamentului in programele comunitatii locale;
- Institutionalizarea legaturilor cu mediul socio-economic pentru
identificarea cerintelor si asteptarilor pietei fortei de munca.
7.1 Imbunatatirea structurii administrative
- Analiza si redistribuirea sarcinilor academice si administrative.
Trecerea sarcinilor administrative cu precadere in atributiile
personalului TESA
- Valorificarea in mai mare masura a potentialului cadrelor didactice
prin stabilirea unor atributii clare.
- Infiintarea Consiliului Studentilor din facultate si consultarea
periodica a acestuia pentru identificare si rezolvarea problemelor
studentilor departamentului.
7.2. Imbunatatirea cadrului institutional
- Reevaluarea si reconstruirea cadrului institutional al departamentului
in corelatie cu refacerea cadrului institutional al universitatii;
- Stabilirea clara a modului de circulatie a documentelor (Tipuri de
documente, formate, circulatie);
- Extinderea sistemului informatic al departamentului astfel incat sa
cuprinda majoritatea informatiilor referitoare la procesul didactic, de
cercetare, doctorat.
7.3 Promovarea managementului strategic universitar la toate
nivelurile
- Planificarea si fundamentarea deciziilor intr-un mod transparent si cu
participarea activa a personalului academic si administrativ al
departamentului;
- Exercitarea controlului la toate nivelurile privind realizarea
obiectivelor stabilite;
- Descentralizarea actului managerial;
- Stimularea initiativei si responsabilitatii personale.
7.4 Evaluarea si asigurarea calitatii
- Imbunatatirea metodelor de evaluare a procesului didactic, de
cercetare si al managementului universitar;
- Se vor imbunatati si extinde criteriile si strategiile de evaluare si
asigurare a calitatii procesului de invatamint.